Regnvær og enda mere regnvær.

Som jeg bruker si når 5 dagers varslet fra metrologiske forteller sitt sørgelige syn på framtida, " regner lave strømpriser " Ikke bare drypper, men regner regner uten opphold. Ikke engang Vamp vil ut. Det blir å ta en tur til Felleskjøpet å kjøpe seg riktig lang regnfrakk til både oss og Vamp.

Vi har tatt en extra time på stranda idag i varmen. For dere som ikke er kjent med begrepet " stranda " så er det badegulvet vi kaller " stranda " Badegulvet er steinhardt med en temperatur på omkring 35 + og minner oss om steinmoloene på Pleya del Ingles der vi brukte ligge å kose oss. Det var noen flate steinheller på toppen der som var passe flate og lange nok til kroppslengden vår. Helt supert på en varm dag. Innsmurt i solkrem type 50 i tykke lag sovnet vi ofte der med hånklede over hodet. Med litt bølger fikk vi oss en og annen forfriskende dusj. Bedre kan man ikke ha det.

Det er det eneste vi synes er bittert at drømmen om å være der om vinteren ble plutselig borte nå når gullhjertet mitt ble syk. Vamp er jo også kanskje for gammel til en så lang flytur. Slik er virkeligheten idag.

Kanarifugløya er et sted vi ble veldig glad i kanskje mest pga at dit var det vi dro på ferie for 1.gang. Det var da Eli fyllte 50. Vi var der i jula og det er den beste jula vi hadde hatt på lenge. Bare Eli og jeg langt vekk fra juleribbe og medisterkaker. Jeg hadde spart lenge i hemmlighet til den turen, faktisk noen år. Vi hadde aldri vært på ferie noen gang og jeg hadde aldri hatt ferie noen gang. Jeg ble 53 år før jeg fikk første ferien etter at jeg ble skattebetaler 17 1/2 år gammel. Jeg hadde spart opp 35000 til den turen og hadde bestemt at de skulle vi bruke opp. Det var første gang vi sløste bort penger. Hver eneste krone brukte vi opp og Eli som alltid har vært over middels interessert i klær kunne fornye garderoben. Det var moro for en gangen.

Vi ble kjent med ei nederlansk dame som hadde en butikk med klær Chick Fashion og der var vi mye. Den butikken ble borte for noen år siden. Hun fortalte oss mye om Pleyan og skrukket litt på nesa når hun fortalt om stranda. Vi måtte jo ta en tur langs stranda til Faro tårnet og da forsto vi hvorfor hun ble så lavmelt. Når vi rundet neset var vi plutselig i en vrimmel med kropper uten klær og med blikket festet til bakken ble det betydlig mer fart på beina.

Atlanterhavet er kaldt ved juletider sjøl om du er ved Kanarifulgøya og et bad betyr at ting krymper. Alle menn sto med fronten vendt mot sola og håpet vel at det som hadde krympet etter atlanterens kalde vann skulle vende tilbake til livet og opprinnerlig størrelse. Damene sto med ryggen mot sola for der hadde jo alt mer løftet seg opp etter år i tyngdekraftens tjeneste. Felles for alle så ut til at de var 10år eldre enn oss.

Var de blitt lei klær etter så mange år påkledd ? Å vi som hadde kjøpt så mye klær, var det da en flopp ?

Takk og lov så kom vi fram til der menneskene hadde klær på igjen.

Det hører med til historien at vi gikk mot San Augustin etter den skrekkopplevelsen blandt ikke så velldreide kropper.

Så over til noe du kanskje aldri har sett og snart er du forsent til å se det også. Det har på et vis litt tilknyttning til våtere partier i vår natur.  Juncus conglomeratus, knappsiv på norsk. Slik ser det ut.

Jørgen

09.06.2017 kl.13:32

Jeg tror jeg slår rundt .....:-) det er ingen grense for hva du kan skrive. Utrolig morsomt

09.06.2017 kl.18:30

Jørgen: Å jo da det er mye jeg ikke kan skrive om ;-)

karidansen

09.06.2017 kl.13:53

Ha-ha! Herlig beskrivelse!! Je har vøri i nudistleir EN gong. Det var i Florida - den første tå de to gongen je har vøri i Junaiten! DER var je 99,99% sikker på at je itte kom tel å møte nabo'n. Det rare var at det var flauest FØR je fekk tå meg klea, førr alle unntatt je å resefølgje mitt var i Evas og Adams Drakt. Det blir nok me' den ene gongen førr mitt vedkommende trur je.....men arti' å ha vøri på et slikt stælle. (Trur itte je hadde tort om je hadde vøri kar - av frykt førr at det sku' bli "Smått Stæll"!)

Nydeli' og rørende beskrivelse om å spara i smug førr å ta med kjærringa på tur og kleshandel! :) Høg "Klump i halsen"- faktor på slikt - særlig med tanke på åssen det er nå. Men - så godt å tenkje på at det vart GJORT den gongen - i stælla førr at det hadde vørti utsætt tel den gongen det kanskje itte gikk an lenger! Så har døkk likevæl "stranda"......heme!

09.06.2017 kl.18:33

karidansen: Trivdes heller ikke noe særlig med så mye nakenhet så vi gikk gørrfort gjennom severdigheita :-D

Eva

09.06.2017 kl.14:51

Den første ferien var romantisk. Å spare opp og overraske den store kjærligheten <3 Sukk <3

Men akkurat det med nudiststranden var ikke særlig romantisk. Hørtes litt mer kleint ut :) Jeg dumpet innom en sånn strand jeg også på den øyen. Kanskje den samme. Men føler meg overhodet ikke vel på sånne steder. Tuslet fort bort derfra igjen. Kan dessverre ikke helt forstå poenget med å måtte smøre absolutt alt på kroppen inn med solkrem og vise det frem. Og hadde jeg likt det og gjort det selv, så hadde jeg nok lurt på om de andre var der fordi de likte å kaste alle klærne selv, eller om det bare var for å kikke?

Herlig å lese om romantikken i alle fall :) Ønsker dere en god helg :)

09.06.2017 kl.18:36

Eva: Det var faktisk veldig ubehagelig så flere turer gjennom der ble det ikke vi gikk heller gjennom byen. Har heller ikke forstått vitsen med nudisme, men det er vel det da :-D Litt rart var det at alderen nok var 55+ i snitt tenker jeg.

Ei_heks

09.06.2017 kl.16:35

Du beskriver alt så vakkert som vanlig. Dere er tross alle utfordringene heldige som har hverandre. Ha en superflott helg i regnet! :)

09.06.2017 kl.18:40

Ei_heks: Vi er veldig heldige som har så tette bånd til hverandre for ellers hadde det aldri gått. Det er vanskelig å være omsorgsperson. Du vet og du ser at det er samme person, men så er det likevel så stor forskjell. Man må på et vis klare se forbi sykdommen om du skjønner hva jeg mener.

Ei_heks

09.06.2017 kl.19:05

Vet akkurat hva du mener. Jeg har vært i begge ender av det du snakker om. Både mottaker og giver. :)

09.06.2017 kl.19:56

Ei_heks: På et vis er det mye støtt i det du akkurat nå sa.

dvergpinschere i mitt hjerte

09.06.2017 kl.22:21

Det er godt dere har deres egen "syden" hihih..vi reiste en del for noen år siden..etter at vi drev et feriehjem i 4 år..da hadde vi aldri ferie..men ble lei av å reise..og fikk oss hunder i stedet...og kjøpte bobil..DET er ferie formen for meg..Men alltid trist når planer ikke blir noe av...når det er en drøm..så føler med dere...Flott bildet..og noe jeg ikke har sett tror jeg... ha en god kveld!

09.06.2017 kl.22:33

dvergpinschere i mitt hjerte: Bobil kunne jeg faktisk tenk meg å ha. Vi får se hvordan det ser ut nest sommer. Ha en fin kveld dere også.

64, Eidskog

Jeg er nokså anonym med få gode egenskaper, men en har jeg, en vilje av stål. Det handler mest om gullhjertet mitt som har fått diagnosen Alzheimer og om hvordan vi takler veien inn i det ukjente. Kjærligheten til min kjære Eli er den jeg blogger om.